Thursday, October 11, 2012

NLD လမ္းစဥ္ ျပင္-ဝင္ မွ ဝင္-ျပင္ သို႔



NLD လမ္းစဥ္ ျပင္-ဝင္ မွ ဝင္-ျပင္ သို႔

ကိုေပါက္ | ၾကာသပေတးေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၄၁ မိနစ္
ဦးဝင္းတင္
(NLD ဗဟို သဘာပတိအဖြဲ႔ဝင္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။         ။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ NLD ၏ ၂၄ ႏွစ္တာ ပါတီသက္တမ္းအတြင္း လုပ္ဟန္
ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိခဲ့သလို လမ္းစဥ္ အေျပာင္းအလဲမ်ားလည္း လုပ္ခဲ့ရသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္တည္ေထာင္ၿပီးေနာက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ဖမ္းဆီးမခံရမီ စုစုစည္းစည္းရွိခဲ့စဥ္က “မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာဟူသမွ် တာဝန္အရ ဖီဆန္ၾက” ဟူ၍ ေၾကြးေၾကာ္သံတင္ကာ ထိုစဥ္က စစ္အာဏာသိမ္း နဝတ အစိုးရ၏ မတရားမႈမ်ားကို ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ျခင္းျဖင့္ NLD ပါတီဘဝ စတင္ခဲ့သည္။

၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အျပတ္အသတ္အႏိုင္ရခဲ့ေသာ္လည္း အာဏာလႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ျခင္းမခံခဲ့ရဘဲ ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပါတီဝင္အေျမာက္အမ်ား ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းျခင္းခံခဲ့ရၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း
ၫႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္မႈ ဒဏ္မ်ားျဖင့္ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ၾကရသည္။

ယေန႔အခါတြင္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၌ ပါတီဝင္ အမတ္ ၄ဝ ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ NLD ပါတီ၏ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ ျဖတ္သန္းမႈမ်ား၊ ပါတီမွတ္တိုင္မ်ား၊ လုပ္ဟန္ႏွင့္ လမ္းစဥ္အေျပာင္းအလဲမ်ားကို သိရွိႏိုင္ရန္ အတြက္ ပါတီ တည္ေထာင္စဥ္ကတည္းက အေရးပါေသာ ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္ခဲ့သည့္ သတင္းစာဆရာၾကီး ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္ အား မဇၥ်ိမမွ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသည္။

NLD အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုၾကီးကေန ေပါက္ဖြားလာၿပီးေတာ့ ဒီ အေရးေတာ္ပံုၾကီးရဲ႕ ရလဒ္တခုလို႔
ေျပာႏိုင္မလားခင္ဗ်။


ေျပာႏိုင္တာေပါ့ဗ်ာ။ ပါတီထဲမွာ သေဘာထားကြဲသြားၿပီးေတာ့
ဒီအေျခခံဥပေဒဟာ စစ္အာဏာ တည္ၿမဲေရး၊ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း စစ္ၾသဇာ ေလာင္းရိပ္နဲ႔ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးကို စစ္အာဏာကေန ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီးရင္ အသက္ဆက္ဖို႔အတြက္ လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က လက္မခံဘူး။ ဒီေန႔ဒီခ်ိန္ထိလည္း လက္မခံဘူး။
အျပင္ေရာက္သြားတဲ့ (ပထမဆံုး ဥကၠ႒) ဦးေအာင္ႀကီးလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတာင္မွ ၈၈၈၈ ထဲမွာ ပါခဲ့တာပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္း
စုၾကည္ ေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ေရာ ၈၈၈၈ မွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး NLD
ေခါင္းေဆာင္မႈ တခုလံုးလိုလိုဟာ ၈၈၈၈ ကေန ေပါက္ဖြား
ၿပီးေတာ့ လူၾကီးေတြ၊ လူငယ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္
အမ်ဳိးစံု ဒီထဲမွာ လာၿပီးေတာ့ ဆံုၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ NLD ဟာ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုၾကီးကေန ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးရလဒ္တခု ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ပါတီ တည္ေထာင္ခဲ့စဥ္က ထားရွိခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြဟာ အခုလို ၂၄ ႏွစ္အၾကာမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ
ေပါက္ေရာက္ႏုိင္ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္မလဲခင္ဗ်။


က်ေနာ္ေျပာႏိုင္တာကေတာ့ ဒီေန႔ဒီခ်ိန္မွာ ဒီမိုကေရစီေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူး။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အရိပ္အေယာင္ေတြေတာ့
ေပၚလာၿပီ။ စစ္အာဏာပိုင္ေတြဆီက အေမြဆက္ခံထားတဲ့ အစိုးရကိုယ္တိုင္က ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲတို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ပါမယ္တို႔ ေၾကြေၾကာ္ရတဲ့အေျခအေနမ်ဳိး ေရာက္လာရတဲ့ အက်ဳိးရလဒ္ဟာ NLD ရဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၄ ႏွစ္ ကာလပတ္လံုး ေသြးေတြ၊ ေခၽြးေတြ ရင္းၿပီး ၾကိဳးပမ္းခဲ့ရတဲ့ ရလဒ္တခုျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ပါတီရဲ႕ ေအာင္ပြဲ မွတ္တိုင္ၾကီးတခုျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲကိုေရာ ဒီေန႔အခ်ိန္အခါမွာ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုႏိုင္မလဲခင္ဗ်။

၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ဟာ NLD ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈကို ျပည္သူလူထုက လက္ခံတယ္။ NLD ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္မႈကို
ျပည္သူက လိုက္ခဲ့တယ္။ NLD ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို သေဘာတူညီခ်က္ ေပးလိုက္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါ တယ္။ ၁၉၉ဝ ဆိုတာ ၈၈ ရဲ႕ ညီညြတ္ေရးကာလ မၿပိဳေသးတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ႏွစ္ႏွစ္ေတာင္မွ မျပည့္ေသးတဲ့ အခ်ိန္။ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ဟာ ျပည္သူေတြက စစ္အာဏာရွင္ စိုးမိုးမႈကို ျငင္းပယ္လိုက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးလမ္းခြဲမႈျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို နဝတ အစိုးရက အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းမရွိတဲ့ေနာက္ ဂႏၶီခန္းမ အစည္းအေဝး
ျဖစ္လာၿပီး လႊတ္ေတာ္ေခၚယူေရး ေတာင္းဆိုၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး ေစာေမာင္တို႔က ၁/၉ဝ ထုတ္ျပန္ၿပီး ဟန္႔တားပိတ္ပင္လိုက္ပါတယ္။


အာဏာလႊဲေျပာင္းေရးကို ျငင္းဆန္လို႔ရေအာင္ စစ္အစိုးရ လုပ္တဲ့နည္းကေတာ့ အေျခခံဥပေဒတခု ေရးဆြဲရမယ္။ အေျခခံဥပေဒ မရွိဘဲနဲ႔ အာဏာလႊဲေျပာင္းမႈ မျပဳႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ဆြဲဖို႔အတြက္ ‘အမ်ဳိးသားညီလာခံ’ ဆိုတာကို
ေခၚတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ‘အမ်ဳိးသားညီလာခံ’ ဆိုတာကို အေစာၾကီးကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။

အဲဒီ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ေညာင္ႏွစ္ပင္ ကေန ေပၚထြက္လာတဲ့ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္၊ အေျခခံဥပေဒဟာ စစ္အာဏာ တည္ျမဲ
ေရး၊ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း စစ္ၾသဇာ ေလာင္းရိပ္နဲ႔ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးကို စစ္အာဏာကေန ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီးရင္ အသက္ဆက္ ဖို႔အတြက္ လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က လက္မခံဘူး။ ဒီေန႔ဒီခ်ိန္ထိလည္း လက္မခံဘူး။ ေပၚထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္ကလည္း လက္မခံခဲ့ဘူး။ ဒီေန႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္ေနေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လုပ္မယ့္ ဦးတည္ခ်က္ ၃ ခ်က္ထဲမွာ တခ်က္အေနနဲ႔ ဒီအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဖို႔၊ ေျပာင္းဖို႔၊ ပယ္ဖ်က္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေတာ့ ‘၂၁ ရာစု
‘ေရႊဂံုတိုင္’ နဲ႔ ‘၂ဝ၁၁ ႏိုဝဘၤာ ၁၈ ဆံုးျဖတ္ခ်က္’ ရဲ႕ ကြာျခားခ်က္က ဘာလဲဆိုရင္ ေရႊဂံုတိုင္တုန္း က ေျပာခဲ့တာက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ေပးရင္
ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္မယ္။ ‘ျပင္-ဝင္’ လိုင္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွာ က်ေတာ့ “အေျခအေနေတြ ေျပာင္းသြားတဲ့ အတြက္” ဆိုၿပီးေတာ့ ‘ဝင္-ျပင္’၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ၿပီး အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ျဖစ္လာတယ္။
ပင္လံုညီလာခံ’ လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာဆိုထားခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ထပ္မၾကားရေတာ့ပါဘူး။

ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဒီလိုညီလာခံေခၚဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ ဒါက ျဖစ္ေနတဲ့အေျခအေန။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က နဂို ကတည္းကိုက ‘၂၁ ရာစု’ လို႔ ေသခ်ာေခၚရတာက ၂၁ ရာစုမွာ ေပၚေပါက္ေနတဲ့ Technology (နည္းပညာ)နဲ႔
သံုးၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြ ဖလွယ္ၿပီးေတာ့ ညီလာခံက်င္းပႏိုင္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုၿပီး
ေျပာတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါလည္း ဒီေန႔ထိ အခက္အခဲေတြ ရွိတုန္းပဲလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေႏွာင့္ေႏွး
ၾကန္႔ၾကာေနေသာ္လည္းပဲ အေျခအေနေပးတာနဲ႔ ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး လုပ္ၿပီးေတာ့ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္နဲ႔ပဲ ျပည္ေထာင္စု အစစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္တာကေတာ့ ဒီေန႔ထိ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြလည္းပဲ ရွိပါတယ္ လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ပါတီက ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ‘ေရြဂံုတိုင္ ေၾကညာစာတမ္း’ပါ အခ်က္ေတြ အျပည့္အဝ မရရွိခဲ့ေသာ္လည္းဘဲ ပါတီ ျပန္လည္ မွတ္ပံုတင္ေရး၊ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ေရးဟာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

ေရႊဂံုတိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလေလာက္မွာ လုပ္တယ္။ လူ တရာေလာက္ရွိတဲ့ ဗဟိုေကာ္မတီလို႔ေခၚတဲ့ ပါတီေခါင္းေဆာင္စုက ဆံုးျဖတ္တယ္။ အဲဒီသေဘာထားကိုပဲ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္၊ မတ္လမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ဗဟိုေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမွာလည္း (ဒီဥပေဒေတြကို) လက္မခံဘူးဆိုတဲ့မူနဲ႔ ပါတီမွတ္ပံုမတင္ဘူး၊ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။

သို႔ေသာ္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သမၼတတို႔ ဘာတို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုတယ္၊ ေဆြးေႏြးတယ္၊ ေျပာဆိုရင္းကေန ဘာေတြေပၚလာလဲဆိုေတာ့ ပါတီ မွတ္ပံုတင္ျခင္း ဥပေဒမွာ အေျခခံဥပေဒကို “ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမည္” ဆိုတဲ့ စကားအစား “ေလးစားလိုက္နာပါမည္” ဆိုတာေလာက္ ေျပာင္းတာ၊ ေနာက္တခါ ပါတီထဲက ေထာင္က်ေနတဲ့
ေခါင္းေဆာင္စုကို ထုတ္ပစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ပုဒ္မတခု။

ဒါေၾကာင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝဘၤာလ အစည္းအေဝးကေန ဆံုးျဖတ္လိုက္တာက ပါတီ မွတ္ပံုတင္မယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ လည္း ဝင္မယ္လို႔။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈလည္း ရေနၿပီ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕
ေတာင္းဆိုမႈကလည္း ျမင့္မားေနတယ္၊ ခုနက ပုဒ္မေတြ ျပင္ေပးတာေတြလည္း ရွိေနၿပီ၊ ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ‘အသိအမွတ္ျပဳ’ တယ္ဆိုတာေတြ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္တို႔က ထုတ္ေဖာ္ၿပီး လူသိရွင္ၾကား ေၾကညာတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ အဲဒီမွာ ေဒၚစုရဲ႕ ၾသဇာ၊ ေဒၚစုရဲ႕ တင္ျပခ်က္ေတြလည္း ပါတာေပါ့။

ဒီလိုေျပာင္းလဲလာတဲ့ အေျခအေနမွာ လက္လႊတ္လိုက္လို႔ မရဘူး၊ အေျခအေန ေျပာင္းလဲတာနဲ႔ အညီပဲ လိုက္ၿပီးလုပ္ဖို႔ လိုလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ေဒၚစုက တင္ျပတယ္။ အဲဒီ ႏိုဝဘၤာလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာလုပ္တဲ့ ညီလာခံက်ေတာ့ ေစာေစာက ေရႊဂံုတိုင္ တို႔၊ မတ္လ ၂၉ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေျဗာင္းျပန္လွန္ၿပီးေတာ့ ပါတီကို မွတ္ပံုတင္မယ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္မယ္ဆိုတာ
ေတြ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဘယ္လိုပဲ ဆံုးျဖတ္ဆံုးျဖတ္ မူလ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေက်ာ္လႊားလို႔၊ နင္းေျခလို႔ မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္သြားတယ္။

အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ‘ေရႊဂံုတိုင္’ နဲ႔ ‘၂ဝ၁၁ ႏိုဝဘၤာ ၁၈ ဆံုးျဖတ္ခ်က္’ရဲ႕ ကြာျခားခ်က္က ဘာလဲဆိုရင္ ေရႊဂံုတိုင္တုန္းက
ေျပာခဲ့တာက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ေပးရင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္မယ္။ ‘ျပင္-ဝင္’ လိုင္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ အစည္းအေဝးမွာလည္းပဲ အလားတူ ‘ျပင္-ဝင္’ လိုင္းနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ သို႔ေသာ္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွာက်ေတာ့ “အေျခ အေနေတြ ေျပာင္းသြားတဲ့အတြက္” ဆိုၿပီးေတာ့ ‘ဝင္-ျပင္’၊ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ၿပီး အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီ ဝင္-ျပင္ လိုင္းကို လက္ခံၿပီး ပါတီေခါင္းေဆာင္စုက ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့အတြက္ အားလံုး လက္ခံၾကရတာေပါ့ဗ်ာ။ ပါတီတရပ္ဆိုတာ ဗဟိုေကာ္မတီတခုလံုးရဲ႕ ကန္႔ကြက္သူမရွိ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီတရပ္မွာ ဗဟိုေကာ္မတီအေနနဲ႔ အခါအားေလ်ာ္စြာ သံုးသပ္ခ်က္အရ ေျပာင္းလဲဆံုးျဖတ္ရတာေတြ ရွိပါတယ္။
ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနေသာ္လည္းပဲ အေျခ အေနေပးတာနဲ႔ ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး လုပ္ၿပီးေတာ့ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္နဲ႔ပဲ ျပည္ေထာင္စုအစစ္ကို
ေဖာ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္တာကေတာ့ ဒီေန႔ထိ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္
ေတြလည္းပဲ ရွိပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
၂၄ ႏွစ္တာ ျဖတ္သန္းမႈမွာ ပါတီ တည္ေထာင္ ကာစက
“မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာဟူသမွ် တာဝန္အရ ဖီဆန္ၾက” ဆိုတာကေန ‘ေရႊဂံုတိုင္’ အထိ ပါတီရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ‘ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ေရး၊ ေရြးေကာက္ပြဲ
ဝင္ေရး’ ရပ္တည္ခ်က္တို႔ဟာ ေနရာ ေရြ႔ေလ်ာသြားတယ္ ဆိုတဲ့ ေဝဖန္မႈေတြအေပၚမွာေရာ ဘယ္လို တုန္႔ျပန္ သေဘာထားေပးလိုပါသလဲခင္ဗ်။


ႏိုင္ငံေရးက အေျခအေနေတြေပၚမွာ တည္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ရတာပဲ။ ပါတီေခါင္းေဆာင္စုရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။

၁၉၈၈ ကတည္းက ကိုင္စြဲခဲ့တဲ့ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားကို ဆန္႔က်င္မယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာထား၊ မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာ ဟူသမွ် ဖီဆန္မယ္ ဆိုတဲ့သေဘာထား၊ ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စုသစ္ တည္ေဆာက္မယ္ ဆိုတဲ့သေဘာထား၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတဲ့သေဘာထား။ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြဟာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ကြဲလြဲမႈ ရွိသလားလို႔ ေမးမယ္ဆိုရင္ စကားလံုးေတြေတာ့ ကြဲျပားမႈ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ ဒီအတိုင္းပဲ လုပ္ေနပါတယ္။

ဆိုပါေတာ့ “မတရားတဲ့အမိန္႔အာဏာဟူသမွ် ဖီဆန္ၾက”ဆိုတာ ဒီေန႔ရွိေသးလားလို႔ ေမးရင္ ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာ မယ္။ အဲဒီစကားလံုးေတြ မဟုတ္ေပမယ့္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ထိ က်င့္သံုးေနတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့ အမိန္႔ေတြ၊ ဥပေဒေတြကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔၊ ေျပာင္းလဲဖို႔၊ ျပင္ဆင္ဖို႔ဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာလည္း ဒီကိစၥ ထည့္ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကိစၥကို ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူၿပီး လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူပဲ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ တည္ေဆာက္ေရး၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ Federal Union ဖက္ဒရယ္
ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးဆိုတာ ဒီေန႔လည္း ကိုင္စြဲေနတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ လက္တြဲေနႏိုင္ တာ။ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ကိစၥဟာလည္း ဒီေန႔ထိ ကိုင္စြဲလုပ္ကိုင္ေနဆဲ ျဖစ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

လက္ရွိအေနအထားမွာ ပါတီဥကၠ႒အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အေပၚမွာ အယံုအၾကည္ ကဲလြန္းေနတယ္လို႔ေကာ ဆရာ ျမင္မိလားခင္ဗ်။

ဒါကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ဟန္၊ Character ေပါ့ဗ်ာ၊ သူ႔ရဲ႕
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈလည္း ရေနၿပီ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈကလည္း
ျမင့္မားေနတယ္၊ ခုနက ပုဒ္မေတြ ျပင္ေပးတာ
ေတြလည္း ရွိေနၿပီ၊ ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ ကို ‘အသိအမွတ္ျပဳ’ တယ္ဆိုတာေတြ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္တို႔က ထုတ္ေဖာ္ၿပီး လူသိ ရွင္ၾကား ေၾကညာတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ အဲဒီ မွာ ေဒၚစုရဲ႕ ၾသဇာ၊ ေဒၚစုရဲ႕ တင္ျပခ်က္ေတြ လည္း ပါတာေပါ့။

က်င့္ဟန္ တခုပဲလို႔ ေျပာရမွာပဲ။ သူက ဘယ္သူ႔ျဖစ္ျဖစ္
သမၼတ အေပၚတင္ မဟုတ္ဘူး၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္
ေတြနဲ႔ ေျပာမလား၊ ပါတီတြင္းက လူေတြနဲ႔ပဲေျပာမလား၊ သူစိမ္းတရံဆံနဲ႔ပဲ ေျပာမလား သူမွန္တယ္ထင္တဲ့ဟာ၊
ေကာင္းလာၿပီလို႔ထင္တဲ့ဟာကို ဒီလိုပဲ ဟက္ဟက္
ပက္ပက္နဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၊ ျပတ္ျပတ္သားသား
ေျပာတတ္တဲ့ အေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သူ႔ရဲ႕
Manner ေပါ့ဗ်ာ၊ ကိုယ္က်င့္ကိုယ္ဟန္ပဲလို႔ေျပာလို႔
ရပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ လြန္ကဲသလား၊ မလြန္ကဲသလား ဆိုတာကေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္လို႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ပါတီျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ႏိုင္ခဲ့တာဟာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးသိန္းစိန္အေပၚမွာ ယံုၾကည္ျခင္း အေပၚမွာ မူတည္ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ရလဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရလဒ္ဟာ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ အေဟာသိကံ မျဖစ္ဘူး၊ အလဟႆ မျဖစ္ဘူး။ ႏို႔မို႔လို႔ရွိရင္ အစိုးရနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ က႑ေကာစ တိုက္ခိုက္ေနရမယ့္ အေနအထား။ အခုဆို ျပည္သူရဲ႕အက်ဳိးကို တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေန လုပ္ႏိုင္တဲ့အေနအထားကို ေရာက္လာ တယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာလည္း ဗမာျပည္ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးမွာ ဦးေဆာင္မႈက႑မွာ မရွိေသာ္ေသးျငားလည္း၊ မွန္မွန္ ကန္ကန္ ပါဝင္လႈပ္ရွားေနတဲ့ အေနအထားရွိတယ္။ ဒါဟာ ဦးသိန္းစိန္ အေပၚမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ယံုၾကည္မႈ လြန္ကဲတယ္လို႔ သတ္မွတ္ခ်င္ လည္း သတ္မွတ္လို႔ရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဒါဟာ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေျပာေနတာပဲလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ က သေဘာထားအမွန္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ေျပာတယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ တခုေျပာခ်င္တာက
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဦးသိန္းစိန္ ဆက္ဆံေရးဟာ ဘာပဲေျပာေျပာ အေဟာသိကံေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အခ်ည္းအႏွီး ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ တစံုတရာရွိတယ္။ အဲဒီအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ ဆက္သြားမယ္ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ပါတီ ေငြရတုအၾကိဳမွာ ဘာမ်ား ေျပာလိုတာ ရွိပါသလဲခင္ဗ်ာ။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ခရီး၊ တာဝန္ေတြဟာ မဆံုးေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔တာဝန္ဟာ မူလဘူတ မူဝါဒမ်ားကိုပဲ ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲ ကိုင္စြဲၿပီး
ေတာ့ ဆက္လက္ခ်ီတက္သြားမွာပဲ။ မူလဘူတ မူဝါဒဟာ ဘာလဲဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီမူဝါဒပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။

ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ယႏၲရား ဘယ္ကို သြားေနၿပီလဲ

ညီသစ္ | အဂၤါေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၅၅ မိနစ္
အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ပရင့္ထုတ္ရန္
ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ) ။         ။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္က သူရဲ႕အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္ေတြကို မူဝါဒနဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာ လဆန္းပိုင္းက
ေျပာဆိုလိုက္အၿပီး စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာပဲ ဝန္ႀကီးဌာနက အႀကီးအကဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဌာနေတြ
ေျပာင္းေရႊ႕ခန္႔ထားလိုက္တာဟာ သူရဲ႕ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရားကို အေျပာင္းအလဲ ေကာင္းေကာင္း လုပ္ေတာ့မွာလား လို႔ ေမွ်ာ္လင့္လာၾကပါတယ္။

ဝန္ႀကီးဌာန မတူညီတဲ့ေနရာေတြကို ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ေတြ၊ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ေတြ ေနရာေျပာင္းလဲခန္႔ ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းကေန ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေရာက္တာ၊ သမၼတ႐ုံးကေန ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို ေရာက္တာ၊ ဗဟိုဘဏ္ကေန ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဌာနကို ေရာက္တာမ်ိဴးေတြက လုံးဝကို သေဘာသဘာဝ မတူညီတဲ့ ေနရာေတြကို ေျပာင္းလဲခန္႔ထားလိုက္တာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီအေျပာင္းအလဲဟာ အစိုးရသစ္ရဲ႕ စိန္ေခၚမႈ တခုျဖစ္တဲ့ အက်င့္ပ်က္ ျခစား ဝန္ထမ္းေတြ နည္းလာေအာင္ လုပ္တာလား၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ရလဒ္ထြက္ဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ သူေတြကို ခန္႔ထားတာလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္ရပါလိမ့္ မယ္။ မတူညီတဲ့ေနရာကို မတူညီတဲ့သူေတြ ေရာက္ရွိလာတာဟာ ေျပာင္းလဲမႈႀကီး တရပ္ ျဖစ္ေပမယ့္လည္း
ေျပာင္းေရႊ႕ခံထားရသူေတြအေနနဲ႔ ဘာသာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကၽြမ္းက်င္ ပိုင္ႏိုင္ေနတာ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔လည္း သံသယ ပြားစရာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအေျပာင္းအလဲဟာ ႏိုင္ငံတခုရဲ႕ လက္ရွိသြားေနတဲ့ ယႏၲရားတခုကို လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္တာ နဲ႔ေတာ့ တူေနပါတယ္။ ဒီအေျပာင္းအလဲကေန ျပည္သူေတြကို ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေကာင္းေတြ ေပးမယ္လို႔
ေမွ်ာ္လင့္လို႔လည္း ရႏိုင္ပါတယ္။

ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈကို အေျချပဳ လုပ္ေဆာင္မယ့္ အစိုးရ
ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈကို အေျချပဳလုပ္
ေဆာင္မယ့္ အစိုးရ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရား
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို တကယ္ေတာ့
ျပည္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း မနည္းေတာ့ပါဘူး ...
ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရား ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို တကယ္
ေတာ့ ျပည္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း မနည္း
ေတာ့ ပါဘူး။ ျပည္သူေတြကို မလိုလားအပ္တဲ့ဝန္ မပိ
ေအာင္ လမ္းမညႊန္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရ
လက္ထက္ တေလွ်ာက္လုံးမွာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရားႀကီး တခုလုံး ပ်က္စီး ေလ်ာ့ရဲလာတာဟာ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈေတြ မ်ားလာတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေတြကို ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။

“အရင္ကေတာ့ ေနရာေကာင္းေတြဆိုရင္ စစ္တပ္က လာတဲ့ အရာရွိေတြကိုပဲ ခန္႔ထားခဲ့တာ။ အခုေတာ့ အရပ္သား ပညာရွင္ေတြကို ခန္႔လာတာ ေတြ႔ရတယ္။ တကယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြကို ခန္႔ထားတယ္ဆိုရင္ ၾကိဳဆိုရမယ္။ အခုက
ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံကို သြားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တပ္ဘက္ကခ်ည္း မဟုတ္ဘဲ တကယ္ နားလည္တဲ့ သူေတြကိုပဲ
ေပးသြားသင့္တယ္” လို႔ အမ်ိဴးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါတီ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေဆြ က သုံးသပ္ပါတယ္။

သူက ဆက္ေျပာတာကေတာ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚကို သြားေနခ်ိန္မွာ အရပ္သား ပညာရွင္ေတြကိုပဲ ေရြးခန္႔ သင့္တာမို႔လို႔ စကၤာပူအစိုးရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈအတိုင္း နားလည္ တတ္ကၽြမ္းသူကို ခန္႔ထားျခင္းကသာ ပိုမိုထိေရာက္ တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ ရမယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ဒါဆို ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈကို အေလးထားတဲ့ စကၤာပူအစိုးရက ျပည္သူေတြ အခြင့္အေရး အျပည့္အဝနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ
ေကာင္းေကာင္းေပးေနေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေကာ ျပည္သူေတြ အခုခ်ိန္ထိ အစိုးရက ေပးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္း
ေတြ ဘာေတြမ်ား ရၿပီးျပီလဲဆိုတာ သုံးသပ္ဖို႔ လိုလာပါျပီ။

အစိုးရတရပ္ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မွန္သမွ်ဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔မႈ၊ စိတ္ခ် လုံျခံဳမႈ၊ ေက်နပ္စိတ္ခ်မ္းသာမႈေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႔ လိ္ုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရေတြ လက္ထက္မွာ ျပည္သူေတြဟာ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး ရခဲ့ပါသလား။ အစိုးရေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳမႈ ခံခဲ့ရပါ သလား။

နံနက္ မိုးလင္းတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ရတဲ့
အရင္ကေတာ့ ေနရာေကာင္းေတြဆိုရင္ စစ္တပ္က လာတဲ့ အရာရွိေတြကိုပဲ ခန္႔ ထားခဲ့ တာ။ အခုေတာ့ အရပ္သား ပညာ ရွင္ေတြကို ခန္႔လာတာ ေတြ႔ရတယ္။ တကယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြကို ခန္႔ထား တယ္ဆိုရင္ ႀကိဳဆိုရမယ္။ အခုကေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံကို သြားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တပ္ဘက္ကခ်ည္း မဟုတ္ဘဲ တကယ္ နားလည္တဲ့ သူေတြကိုပဲ ေပးသြား သင့္တယ္

ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ အရင္ဆုံး ၾကဳံရတာကေတာ့ ခရီး
သည္တင္ ဘတ္စ္ကားေတြေပၚက ယာဥ္ေနာက္လိုက္
ေတြရဲ႕ မေခ်မငံ ေျပာဆိုခံရမႈေတြကေန စပါတယ္။
ဒါတင္ ၿပီးလားဆိုေတာ့ အထိန္းအကြပ္မဲ့ ပရမ္းပတာ
ေမာင္းႏွင္တဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈေတြ ျမင့္တက္လာကာ လမ္းေပၚမွာ အသက္
ဆုံးရံႈးရတဲ့ ျပည္သူေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါပဲ။

“ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္လို႔ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရၿပီး
ေသဆုံးသူစာရင္းဟာ ႏွစ္စဥ္ တိုးလာေနပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ တႏွစ္လုံးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္
ေသဆုံးသူႏႈန္းကို ဒီႏွစ္ ေျခာက္လအတြင္းႏႈန္းက မီလုမီခင္ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္” လို႔ မီဒီယာသမား တဦးက ဆိုပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ထိ ၁ဝ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈ စုစုေပါင္း ၉,၄၂၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ပ်မ္းမွ် တႏွစ္ကို ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈ ၉ဝဝ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ဒီႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွ ဇြန္လ (ေျခာက္လ) အတြင္းမွာကို ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈေပါင္း ၆၂ဝ ေက်ာ္ ရွိေနပါတယ္။

ဒါ့ျပင္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁ဝ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ စုစုေပါင္း ၁၅,၂၇၇ ဦး ရွိခဲ့ကာ ေသဆုံးသူေပါင္း ၁,၄၇၅ ဦး ရွိခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဒီအေရအတြက္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ဖို႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ တႏွစ္တာလုံးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၁,၁၆၉မႈ
ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒဏ္ရာရသူ ၁,၈၅ဝ ဦးနဲ႔ ေသဆုံးသူ ၂ဝ၈ ဦး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ယခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွ ဇြန္လအထိ (ေျခာက္လအတြင္းမွာကို) ေသဆုံးသူ ၁၅၂ ဦးနဲ႔ ဒဏ္ရာရသူ ၉၅၆ ဦး ရွိေနပါတယ္။

ဒီစာရင္းဇယားေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြ စည္းကမ္းမဲ့လာတာက တပိုင္းေပမယ့္ ဒီလို ယာဥ္ေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ျပည္တြင္း ခရီးသြားပို႔ေဆာင္ေရးေတြ၊ အရည္အေသြး အျပည့္အဝ ရွိတဲ့ ကားလမ္းေတြသာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြအတြက္ အေထာက္အပံ့ မျဖစ္ေပဘူးလားလို႔ ဆိုရပါမယ္။

တျခား ဝန္ေဆာင္မႈေတြ အေနနဲ႔ေရာ ျပည္သူေတြ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ဳိး ရရွိေနရဲ႕ လား။ ျပည္သူေတြ အားကိုးေနရတဲ့ ရန္ကုန္ ျပည္သူ႔ေဆး႐ုံႀကီး မွာေတာင္ စရိတ္မွ်ေပး စနစ္ကိုပဲ က်င့္သုံးႏိုင္တာ
ေတြ႔ရၿပီး အခမဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ေဆာင္မႈေတြေကာ လုပ္ဖို႔လိုေနျပီလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္ရပါမယ္။

နယ္စပ္က ဝင္လာတဲ့ တရားမဝင္ ေဆးေတြေၾကာင့္ က်န္းမာေရး ထိခိုက္ရတာေတြ၊ အရည္အေသြး မျပည့္ဝတဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ထမ္းေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရတာေတြ၊ ေဆးဝါးမျပည့္စုံတဲ့ အစိုးရပိုင္ ေဆး႐ုံႀကီး
ေတြေၾကာင့္ အသက္ မဆုံးရံႈးသင့္ဘဲ ဆံုးရံႈးခဲ့ရရတာေတြကို ျပည္လည္ သုံးသပ္ၾကည့္ေပးဖို႔ လိုလာေနပါတယ္။

ပညာေရးပိုင္းမွာေကာ ယခုႏွစ္မွာ မူလတန္းပညာ အခမဲ့စနစ္ဆိုၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စတင္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပိုက္ဆံ မကုန္တဲ့ ပညာေရးဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မရွိေသးဘူးလားလို႔ ေမးရပါ မယ္။ သားသမီးရွိတဲ့ မိဘေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္က အေထာက္အပ့ံ ေပးႏိုင္မယ့္ အစီအစဥ္ေတြ တေျဖးေျဖး ေရးဆြဲ လာႏိုင္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ မိဘေတြက ေမွ်ာ္လင့္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တကယ္ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝမႈ မရွိတဲ့ ပညာေရး ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လည္း အနာဂတ္ရဲ႕ ကေလးငယ္ေတြ ဘဝမညွိဳးႏြမ္းေစေရး ေဆာင္ရြက္ဖို႔လည္း လိုအပ္ေနပါတယ္။

တရားေရးက႑ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း အက်င့္ပ်က္
တရားေရး ဝန္ထမ္းေတြကို လာဘ္လာဘ
ေပးရတဲ့ေခတ္ကလည္း မကုန္ေသးပါဘူး။ အမႈအခင္း တခုခု ျဖစ္တာနဲ႔ လာဘ္မေပး ရေသးေစကာမူ အခ်ိန္မေလးစားတဲ့
တရားေရးဝန္ထမ္းေတြ၊ ဥပေဒကို လက္တလုံးျခားလုပ္ေနသူေတြ ေအာက္
ေျခအဆင့္မွာ တင္ရွိေနေသးတာမို႔
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈက အေပၚယံတင္ လုပ္ေနလို႔ မရေသးပါဘူး ...

တရားေရး ဝန္ထမ္းေတြကို လာဘ္လာဘ ေပးရတဲ့ေခတ္
ကလည္း မကုန္ေသးပါဘူး။ အမႈအခင္း တခုခု ျဖစ္တာနဲ႔ လာဘ္မေပးရေသးေစကာမူ အခ်ိန္မေလးစားတဲ့ တရား
ေရး ဝန္ထမ္းေတြ၊ ဥပေဒကို လက္တလုံးျခား လုပ္ေနသူ
ေတြေအာက္ေျခအဆင့္မွာတင္ ရွိေနေသးတာမို႔ ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲမႈက အေပၚယံတင္ လုပ္ေနလို႔ မရေသးပါဘူး။

သမၼတႀကီးက ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို
သုံးၿပီး မၾကာေသးခင္မွာပဲ အခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕ေသာ ဝန္ႀကီးဌာန
ေတြက၊ ဌာနနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္
(သို႔မဟုတ္) ျပည္သူမ်ား မေက်နပ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ပါက တိုင္ၾကားႏိုင္ ေၾကာင္း တိုင္ၾကားစာေတြကို လက္ခံလာတာ
ေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သမၼတဆီကို တိုင္ႏိုင္တဲ့ သမၼတ႐ုံးဆီကို ပို႔တဲ့ စာေတြက ဒီလအတြင္းမွာတင္ သိသိသာသာ မ်ားျပားလာတယ္ လို႔လည္း သိရပါတယ္။

မီးရထား ဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး တစုံတရာ တိုင္ၾကားစရာရွိရင္ တိုင္ၾကားႏိုင္တယ္လို႔ အတိအလင္း ေၾကညာလာၾကပါတယ္။ တိုင္ၾကားႏိုင္တာရဲ႕ ေနာက္မွာ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးဖို႔လည္း လိုလိမ့္မယ္လို႔ သုံးသပ္သူေတြက ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တဘက္က အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ လိုလားခ်က္ေတြ ကို ျပည္သူ႔စြမ္းအားသုံးၿပီး ျပန္လည္ဖန္တီး ထိန္းေက်ာင္းခြင့္ ေပးလိုက္တယ္လို႔ ရႈျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ေနတဲ့ အစိုးရ ယႏၲရားႀကီးကို ပိုမို သြက္လက္လာေစေတာ့ မလား လို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.