Wednesday, September 19, 2012

ႏုိင္ငံျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင္႔မႈ၀ါဒေရးရာစဥ္းစားစရာမ်ား(၄)



နိုင်ငံြပုြပင်ေြပာင်းလဲေရးနှင့် မူ၀ါဒေရးရာ စဥ်းစားစရာများ (၄)
Published on August 1, 2012 by ထက်​ေအာင်   ·   No Comments
ြမန်မာအစိုးရဟာ ြပုြပင်ေြပာင်းလဲေရးလုပ်ငန်းစဥ်ေတွကို အခုအချိန်ကျမှ ဘာြဖစ်လို့ အားသွန်လုပ်ေဆာင်လာရသလဲ။ အရင် စစ်အစိုးရလက်ထက်က ဘာေြကာင့် မလုပ်ခဲ့သလဲ။ အဲ့ဒီလိုမလုပ်ခဲ့တဲ့ အေြကာင်းတရားေတွက ဘာေတွလဲ။ အလွန် စိတ်၀င်စားဖို့ေကာင်းတဲ့ ေမးခွန်းေတွြဖစ်ေပမယ့် ပွင့်လင်းလွတ်လပ်မှု နည်းတဲ့ ြမန်မာ့လူ့အဖွဲ့အစည်းမှာ ြပည်သူေတွဟာ ဒီေမးခွန်းေတွရဲ့အေြဖကို တိတိကျကျသိနိုင်ဖို့ ခက်ခဲပါတယ်။
လက်ရိှအေြခအေနမှာ အတိတ်ကို သင်ခန်းစာအြဖစ်ယူြပီး ေရှ့ကိုသာေမှျာ်ြကည့်ချင်တဲ့ ဆန္ဒေတွ အစိုးရေခါင်းေဆာင်ေတွဘက်က ထုတ်ေဖာ်လာြကတာ ေတွ့ရသလို ဒီမိုကေရစီေခါင်းေဆာင်များ ဘက်ကလည်း ပစ္စုပ္ပန်အေြခအေနကို လက်ေတွ့ကျကျ လက်ခံြပီး ေရှ့ခရီးမှာ တိုင်းြပည်ေကာင်းကျိုး အတွက် ဘာေတွပူးေပါင်းလုပ်ေဆာင်နိုင်မလဲ ဆိုတာကို ရှာေဖွလာြကတယ်။
ဒါကပဲ ြမန်မာ့နည်းြမန်မာ့ဟန် သင်ပုန်းေချနည်းလားလို့ စဥ်းစားစရာြဖစ်ပါတယ်။ စစ်အစိုးရလက်ထက် ြဖစ်ခဲ့တဲ့ နိုင်ငံေရး ပဋိပက္ခေတွကို သင်ပုန်းေချြပီး ရင်ြကားေစ့ေရး ြကိုးပမ်းေနြကတာ၊ တိုင်းြပည်တိုးတက်ေရးအတွက် အတူတွဲလုပ်ြကမယ်ဆိုတာ ဗုဒ္ဓဘာသာတိုင်းြပည်တခုအတွက် မဂင်္လာရိှတဲ့ အများအကျိုးြဖစ်ထွန်းေစတဲ့ ဆံုးြဖတ်ချက်ြဖစ်ပါတယ်။ သမိုင်းတေလှျာက်မှာ အင်မတန်အေရးြကီးတဲ့ အချိန်အခါြဖစ်သလုိ နိုင်ငံြငိမ်းချမ်းတိုးတက်မှုရဲ့ ေြခလှမ်းအစဆိုတာကို နိုင်ငံသားတိုင်း ခံစားနားလည်နိုင်ပါတယ်။
ဒါေပမယ့် သင်ပုန်းေချနည်းမှာ ရာဇ၀တ်မှုေြမာက်တဲ့ ြဖစ်ရပ်ေတွကို ကျူးလွန်ထားရင် အစိုးရြဖစ်ေစ၊ အတိုက်အခံကြဖစ်ေစ သင်ပုန်းေချခွင့် မရိှပါဘူးဆိုတဲ့ အချက်ကိုလည်း သတိချပ်ဖို့လိုပါတယ်။ ဒါဟာ ဥပေဒစိုးမိုးေရး (Rule of Law) ဆိုင်ရာကိစ္စ ြဖစ်ေနတဲ့အတွက်လည်း သိပ်အေရးြကီးပါတယ်။
ြပည်ပေရာက် အတိုက်အခံေတွကို ြပည်တွင်းကိုြပန်လာြပီး တိုင်းြပည်တိုးတက်ေရးအတွက် ပါ၀င်ေဆာင်ရွက်ြကဖို့ သမ္မတ ဦးသိန်းစိန် ကမ်းလှမ်းခဲ့တုန်းက နိုင်ငံေရးအြမင်သေဘာထား ကွဲြပားလို့ အစိုးရအေပါ် ဆန့်ကျင်ခဲ့တာေတွအေပါ် အေရးယူမှာ မဟုတ်ဘူးလို့ေြပာခဲ့ေပမယ့် ရာဇ၀တ်မှုကျူးလွန်ထားတဲ့ သူေတွဆိုရင်ေတာ့ ဥပေဒအရ ရင်ဆိုင်ရလိမ့်မယ်လုိ့ စည်းကမ်းချက် ထားရိှခဲ့ပါတယ်။ ဒီသေဘာထားဟာ နိုင်ငံတကာစံနှုန်းေတွနဲ့ ကိုက်ညီပါတယ်။
အဲ့ဒီလိုပဲ ဗျူရိုကေရစီစနစ်အတွင်း ရာဇ၀တ်မှုေြမာက်တဲ့ အကျင့်ပျက်ြခစားမှုေတွကို ေဖာ်ထုတ်အေရးယူဖို့ လိုအပ်ချက်ဟာ ဘယ်အစိုးရ လက်ထက်ြဖစ်ြဖစ် နိုင်ငံေရးအရ သင်ပုန်းေချေရး၊ ရင်ြကားေစ့ေရးတို့နဲ့ မသက်ဆိုင်တဲ့၊ ဥပေဒစိုးမိုးမှုနဲ့သာ သက်ဆိုင်တဲ့ သီးြခားအေရးယူ ေဆာင်ရွက်ရမယ့်ကိစ္စ ြဖစ်တယ် ဆိုတာပါပဲ။
ဒီေနရာမှာ လက်ရိှကျင့်သံုးေနတဲ့ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒက တပ်မေတာ်အစိုးရရဲ့ သက်တမ်းတေလှျာက်လံုး ေဆာင်ရွက်ခဲ့တာေတွအေပါ် ေနာက်ေြကာင်းြပန် တရားဆွဲဆိုမှုမရိှေစရလို့ အကာအကွယ်ေပးထားေပမယ့် အကျင့်ပျက် ြခစားမှုေတွကိုေတာ့ ဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒအရ အကာအကွယ်ေပးလို့ မရဘူးဆိုတဲ့ အချက်ကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်း ရိှထားဖို့လိုပါတယ်။
အကျင့်ပျက်ြခစားမှု (Corruption) ကို ြမန်မာြပည်သူေတွက ေငွေြကး၊ ပစ္စည်းဥစ္စာ လက်ခံရယူတယ်လို့ အလွယ် နားလည်ထားြကပါတယ်။ အမှန်တကယ်က အကျင့်ပျက်ြခစားမှုထဲမှာ မိမိရရိှထားတဲ့ အခွင့်အာဏာကို မေတာ်ြသဇာသံုးြပီး လူတဦး ဒါမှမဟုတ် လုပ်ငန်းအဖွဲ့အစည်းတခုအကျိုးအတွက် မူ၀ါဒပိုင်းဆိုင်ရာ အကျင့်ပျက်ြခစားမှု (Policy Corruption) လည်း ပါ၀င်ပါတယ်။ ဒီလိုမူ၀ါဒပိုင်းဆိုင်ရာ ြခစားမှုဟာ ေငွေြကး လာဘ်လာဘယူတာနဲ့မတူဘဲ သိမ်ေမွ့ြပီး ေဖာ်ထုတ်ေြဖရှင်းရခက် ပါတယ်။
မူ၀ါဒေတွကို ေရးဆွဲသူ (ဥပမာ လွှတ်ေတာ်) က တဖွဲ့ ြဖစ်ေပမယ့် အေကာင်အထည်ေဖာ်တဲ့အဆင့် (procedure) ဟာ သက်ဆိုင်ရာ အာဏာရိှသူရဲ့ လက်ထဲမှာ ရိှေနြပီး အဲ့ဒီသူမှာ ဆံုးြဖတ်ခွင့်အာဏာ (discretion power) ရိှေနတဲ့အတွက် အေတာ်ဆံုး အကျင့်ပျက်ြခစားတဲ့ ဗျူရိုကရက်ေတွဟာ မူ၀ါဒနဲ့လည်း ကိုက်ညီ ကိုယ်လည်းအကျိုးရိှတဲ့ နည်းလမ်းေပါင်းများစွာနဲ့ အလွဲသံုးစား လုပ်တတ်ြကပါတယ်။
ဥပမာ နိုင်ငံသားလုပ်ငန်းရှင်ြကီးများ ေပါ်ထွက်လာေရးကို အစိုးရမူ၀ါဒအြဖစ် ချမှတ်ထားသလို ေငွေြကးအကျိုးအြမတ်များတဲ့ နိုင်ငံေတာ်စီမံကိန်းြကီးေတွကို ပွင့်လင်းြမင်သာမှုရိှရိှ လုပ်ရမယ်ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒလည်း ရိှပါတယ်။ ဒီမူ၀ါဒေတွကို အေကာင်အထည်ေဖာ်ဖို့ တာ၀န်ယူရတဲ့ အစိုးရအရာရိှြကီးက ရင်းနှီးြမှုပ်နှံမှုလုပ်ငန်းေတွအတွက် ပွင့်လင်းြမင်သာမှုရိှရိှနဲ့ တင်ဒါ ေခါ်ယူခဲ့ပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ေခါ်ယူတဲ့နည်းက သတင်းစာထဲက အများသိေအာင် ေြကညာေခါ်ယူတာမျိုးမဟုတ်ဘဲ မိမိတင်ဒါေပးလိုတဲ့ ကုမ္ပဏီအပါအ၀င် အြခားကုမ္ပဏီအနည်းအကျဥ်းကို ဖိတ်စာပို့ ေခါ်ယူလိုက်ပါတယ်။ ေနာက်ဆံုး တြခားကုမ္ပဏီေတွက အရင်းအနှီးများတဲ့ ဒီတင်ဒါပွဲမှာ ဘယ်လိုမှ အစိုးရအရာရိှြကီးနဲ့ နီးစပ်တဲ့ကုမ္ပဏီကို မယှဥ်နိုင်ဘဲ အရံှုးေပးလိုက်ြကရပါတယ်။ ထိုကုမ္ပဏီြကီးက နိုင်ငံသား လုပ်ငန်းရှင်ြကီးတဦး ပိုင်ဆိုင်တာြဖစ်တဲ့အတွက် အစိုးရမူ၀ါဒနှစ်ရပ်လံုးနဲ့ ကိုက်ညီပါတယ်။ ထိုအရာရိှြကီးလည်း အကျိုးအြမတ်ေတွ ြကီးြကီးမားမား ရရိှသွားပါတယ်။ ဒီလိုြဖစ်ရပ်မျိုးကို ဘယ်လိုအေရးယူမလဲ။
အာဏာြခစားမှုနဲ့ ေငွေြကးြခစားမှုဟာ ဒဂင်္ါးြပားရဲ့ ေခါင်းနဲ့ပန်းလိုပါပဲ။ အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံတခုြဖစ်တဲ့ ထိုင်းနိုင်ငံက ၀န်ြကီးချုပ်ေဟာင်း သက်ဆင်ရှင်နာ၀ပ်ရဲ့ ၀န်ြကီးချုပ်သက်တမ်းကာလအတွင်း အာဏာြခစားခဲ့မှုေတွဟာ အေကာင်းဆံုး နမူနာယူထိုက်တဲ့ သာဓကတခု ြဖစ်ပါတယ်။ ဘန်ေကာက်ြမို့လယ်ေခါင်က တန်ဖိုးြကီးတဲ့ ေြမအေရာင်းအ၀ယ်တခုမှာ သက်ဆင်ဟာ သူဇနီးပိုင် ကုမ္ပဏီကရရိှေအာင် သူရဲ့၀န်ြကီးချုပ်ြသဇာကို တဖက်လှည့်နည်းနဲ့ အသံုးချခဲ့တယ်ဆိုတာ ေနာက်ပိုင်းမှာ စစ်ေဆးေတွ့ရိှခဲ့လို့ တရားရံုးက သူ့ကို ြပစ်ဒဏ်ချမှတ်ခဲ့ပါတယ်။
ဒါေပမယ့် ြပဿနာက ြမန်မာြပည်က အကျင့်ပျက်ြခစားမှုေတွကို ဘယ်လိုေဖာ်ထုတ်ေနြကသလဲ။ ဒီေဆာင်းပါးအပိုင်း (၃) မှာ ေဖာ်ြပခဲ့သလုိပဲ ြပည်ေထာင်စုစာရင်းစစ်ချုပ်က ၎င်းရဲ့တာ၀န်အရ ၀န်ြကီးဌာနေတွရဲ့ စာရင်းဇယားေတွ စစ်ေဆးြပီး ေတွ့ရိှချက်ေတွကို လွှတ်ေတာ်ကိုတင်ြပလိုက်ေတာ့ စစ်အစိုးရလက်ထက်က ၀န်ြကီးဌာနေတွရဲ့ ေငွေြကးအလွဲသံုးစားမှုေတွ ေပါ်ထွက်လာပါတယ်။ ဒီလိုထွက်ေပါ်လာြပီး သတင်းမီဒီယာေတွက ေရးသားြကေတာ့ ြပည်သူေတွ ကျယ်ကျယ်ြပန့်ြပန့် သိရိှခဲ့ရေပမယ့် ေနာင်ပိုင်းစာရင်းစစ်ချုပ်ရံုးရဲ့ အစီရင်ခံစာေတွကို လွှတ်ေတာ်က မရရိှေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာလည်း တနည်း ေြပာရရင် policy corruption တခုပါပဲ။
နိုင်ငံေတာ်သမ္မတရံုး၀န်ြကီးဌာန ြပည်ေထာင်စု၀န်ြကီး ဦးစိုးေမာင်က “နိုင်ငံေတာ်အစိုးရက အကျင့်ပျက်၀န်ထမ်းများကို စိစစ်ေဖာ်ထုတ်ြပီး လာဘ်ေပးလာဘ်ယူမှု၊ အာဏာ အလွဲသံုးစားြပုမှု၊ အကျင့်ပျက်ြခစားမှု၊ တာ၀န်ယူမှုနဲ့ စီမံခန့်ခွဲမှုများကို ြပစ်မှုအလိုက် အေရးယူေဆာင်ရွက်ေနပါတယ်။ ဒီမိုကေရစီလမ်းေြကာင်း ရင့်ကျက်လာပါက အခုထက်ပိုြပီး ထင်သာ ြမင်သာရှိလာမှုေတွ အလိုအေလျာက် ြဖစ်လာမှာပါ” လို့ လွှတ်ေတာ်တွင် ေမးြမန်းမှုတခုမှာ ေြဖြကားခဲ့ပါတယ်။
အကျင့်ပျက်ြခစားမှုတိုက်ဖျက်ေရးဟာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးမှုရိှေရး လုပ်ငန်းရဲ့ အစိတ်အပိုင်းတခုြဖစ်ြပီး ဒီမိုကေရစီ ရင့်ကျက်မှုမရိှတာနဲ့ သက်ဆိုင်မှုမရိှပါ။ တကယ်ေတာ့ အစိုးရအေနနဲ့ အကျင့်ပျက်ြခစားမှု တိုက်ဖျက်ေရးကို ပွွင့်လင်းြမင်သာမှုရိှရိှ လုပ်ေဆာင်တာကမှ ဒီမိုကေရစီရင့်ကျက်မှုကို အေထာက်အကူြပုရာ ြပသရာေရာက်ပါတယ်။
တိုင်းြပည်မှာ အစိုးရအေြပာင်းအလဲ ြဖစ်သွားေပမယ့်၊ ြပုြပင်ေြပာင်းလဲမှုေတွလုပ်ေနေပမယ့် အကျင့်ပျက်ချစားမှုလို ကိစ္စမျိုးကအစ တိုင်းြပည်ရဲ့ ပကတိအေြခအေနအရပ်ရပ် ဘယ်လိုရိှတယ်ဆိုတာကို နိုင်ငံသားေတွ သိရိှခွင့်မရတာဟာ သမ္မတ ဦးသိန်းစိန်ရဲ့ “ြပည်သူလူထုဗဟိုြပု” (People-centered) မူ၀ါဒနဲ့ ကွဲလွဲမေနဘူးလား။
တိုင်းြပည်ရဲ့ ပကတိအေြခအေနအရပ်ရပ်လို့ ဆိုလိုက်ရင် နိုင်ငံေတာ်က တနိုင်ငံလံုးမှာ ကားလမ်းအရှည် ဘယ်နှမိုင်၊ ရထားလမ်းအရှည် ဘယ်နှမိုင်၊ ေရကာတာ ဘယ်နှခု၊ ေရအားလှျပ်စစ်စီမံကိန်း ဘယ်နှခု၊ တက္ကသိုလ် အေဆာက်အအံု ဘယ်နှလံုး၊ ေဆးရံု ဘယ်နှလံုးစတဲ့ ကိန်းဂဏန်းေတွ တပံုတပင်နဲ့ သတင်းစာေတွထဲကေန ထပ်ခါတလဲလဲ ေဖာ်ြပေနတတ်ပါတယ်။
ြမန်မာြပည်သူေတွ ဒီေလာက်မညံ့ြကပါ။ သူတို့သိချင်တာက ေရကာတာေတွ ေရအားလှျပ်စစ်စက်ရံုေတွ အေရအတွက် မဟုတ်ပါဘူး။ လှျပ်စစ်မီးရရိှမှု ဘာေြကာင့်တိုးတက် ေြပာင်းလဲမလာသလဲ ဆိုတာပါ။ ၀န်ြကီးဦးေဇာ်မင်းေြပာသလို လှျပ်စစ်ဆိုတာ ပိုလှျံေနရင် သိမ်းထားလို့မရဘူး၊ ေရာင်းရတာေပါ့ ဆိုတာထက် ဘာြဖစ်လို့ ဓာတ်အားလိုင်းေတွ ေကျးရွာေတွအထိ အေရာက် သွယ်တန်းတဲ့စီမံကိန်းကို လွန်ခဲ့တဲ့နှစ် ၂၀ လံုးလံုး ထိထိေရာက်ေရာက် အေကာင်အထည် မေဖာ်နိုင်တာလဲ ဆိုတာ သိချင်ြကတယ်။ ဘာြဖစ်လို့ ေနြပည်ေတာ်ြကီး မီးထိန်ထိန်လင်းေနြပီး တိုင်းြပည်တခုလံုး ေနရာအနှံ့ မီးလင်းေရး စီမံကိန်းေတွမှာ ရင်းနှီးြမှုပ်နှံမှု မလုပ်ခဲ့တာလဲဆိုတာ သိချင်ြကတယ်။
ဒီေလာက်ြကီးမားတဲ့ စီမံကိန်းြကီးေတွမှာ နိုင်ငံေတာ်အေနနဲ့ အရင်းအနှီးမတည် မေဆာက်လုပ်နိုင်လို့ ြပည်ပကုမ္ပဏီေတွကို တည်ေဆာက်ခွင့်ေပးေတာ့ သူတို့က ၉၀ ရာခိုင်နှုန်းယူ၊ ကိုယ်က ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းပဲရတယ်ဆိုတဲ့ ဆင်ြခင်ထက် အရင်းအနှီးမရိှဘဲ ဘာေြကာင့် ဒီလိုစီမံကိန်းြကီးေတွကို အေကာင်အထည်ေဖာ်ခဲ့သလဲဆိုတာ ြပည်သူေတွ သိချင်ေနပါတယ်။ သဘာ၀ဓာတ်ေငွ့ ေရာင်းရေငွဟာ ၂၀၀၆ ခုနှစ်ကစလို့ နှစ်စဥ် ေဒါ်လာ ၂ ဘီလီယံေကျာ် ၀င်ေငွရရိှခဲ့တယ်ဆိုရင် ဒီေငွေတွထဲကေန တိုင်းြပည်မှာလုိအပ်ေနတဲ့ ေလာင်စာဆီြပန်၀ယ်ရလို့ အလွန်ဆံုး ၁၅% ကို ြပန်နုတ်ရင်ေတာင် ကျန်ေငွေတွကို ဘယ်ေနရာေတွမှာ ြပန်လည်ရင်းနှီးြမှုပ်နှံမှုေတွ လုပ်ခဲ့သလဲဆိုတာ သိချင်ြကပါတယ်။
နှစ်စဥ် ေကျာက်စိမ်းေရာင်းရ ေငွေတွနဲ့ နိုင်ငံအနှံ့ကျွန်းသစ် အပါအ၀င် သစ်မာေတွ ထုတ်ေရာင်းခဲ့လို့ သစ်ေတာြပုန်းတီးတဲ့ ဘ၀ေရာက်ေနေပမယ့် အဲ့ဒီေငွေတွကို တိုင်းြပည်မှာ ဘယ်လိုအသံုးြပုခဲ့သလဲဆိုတာ ဘယ်သူမှမသိရပါဘူး။ ေနာက်ဆံုးနဲ့ အေရးအြကီးဆံုးက စစ်တပ်ရဲ့ အသံုးစရိတ်ပါပဲ။ လွန်ခဲ့တဲ့ ၂၀ နှစ်ဆယ်အတွင်း စစ်ေရးတည်ေဆာက်ခဲ့တဲ့ စရိတ်ေတွဟာ ဘယ်ကရတဲ့ေငွေတွနဲ့ တည်ေဆာက်ခဲ့သလဲဆိုတာ ြပည်သူေတွသိချင်ပါတယ်။
ြပည်သူေတွသိချင်ေနတဲ့ ေနာက်တချက်က နိုင်ငံြပုြပင်ေြပာင်းလဲေရးရဲ့ အေရးြကီးဆံုးြဖစ်တဲ့ တည်ဆဲဥပေဒေတွကို ြပင်ဆင်တာနဲ့ ဥပေဒအသစ်ေတွကို ေရးဆွဲြပဋ္ဌာန်းေနြကတာ တခုြပီးတခုပါပဲ။ ဒါေပမယ့် ဥပေဒေတွကိုစိစစ်တဲ့ အဖွဲ့အစည်း (လွှတ်ေတာ်) ကိုသာ ြပည်သူေတွ သိရိှေနရြပီး၊ ဘယ်ဥပေဒကို ဘယ်၀န်ြကီးဌာနက ဘယ်အချိန်က စတင်ေရးဆွဲြပီး ဘယ်အချိန်မှာ ြပီးဆံုးတယ်ဆိုတဲ့ ဥပေဒြကမ်းေရးဆွဲတဲ့ြဖစ်စဥ် (drafting process) ကို မသိြကရပါ။ အဲ့လိုပဲ ဥပေဒေတွကို ေရးဆွဲြကတဲ့ ပညာရှင်ေတွက ဘယ်သူေတွလဲ၊ ဥပေဒေရးဆွဲရာမှာ သက်ဆိုင်ရာနယ်ပယ်ေတွမှာေရာ နှံ့စပ်ကျွမ်းကျင်သူေတွ ြဖစ်ပါရဲ့လား၊ ဒါမှမဟုတ် သက်ဆိုင်ရာပညာရှင်ေတွရဲ့ အြကံဥာဏ်ေတွကို ဘယ်လိုနည်းနဲ့ရယူခဲ့သလဲ မသိြကရပါ။
ဒီအချက်အလက်ေတွအားလံုးက အစိုးရလက်ထဲမှာပဲ ထိန်းချုပ်ထားတယ်။ ၀န်ြကီးဌာနေတွရဲ့ လှျို့၀ှက်မှတ်တမ်းဖိုင်ေတွထဲမှာပဲ ရိှတယ်။ လွှတ်ေတာ်က ကိုယ်စားလှယ်ေတာ်ြကီးများေတာင် ြကည့်ခွင့်မရိှပါ။ သာမန်ြပည်သူတေယာက်အဖို့ ပိုလို့ေတာင် အလှမ်းေ၀းပါေသးတယ်။ ဒါဆိုရင် ြပည်သူလူထုအေပါ် တာ၀န်ခံပါတယ်ဆိုတဲ့ (accountability) ကို အစိုးရတရပ်အေနနဲ့ ဘယ်လို သက်ေသထူြပမလဲ ဆိုတာ ြပည်သူေတွက ေစာင့်ြကည့်ေနပါတယ်။

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.